15 Şubat 2015 Pazar

Meslek olarak fotoğraf ?

Bu işten para kazanan çoğu kişi öncelikle fotoğrafla hobi amaçlı tanışmıştır. Ancak bende öyle olmadı karar verdiğim an; " bu işten para kazanacağım " diyerek başladım. Hiçbir işe sıfırdan başlamak kolay değil, en başta cesaret gerektirir.

 Karar verir vermez kendime orta halli bir makine edinip Pera Fotoğraf Akademisine başladım. Hocam o kadar iyi ve profosyoneldi ki fotoğrafı daha çok sevdirdi bana. 16 haftalık eğitimden sonra artık manuel mod. fotoğraf çekebiliyordum ama makinem bana yetersiz gelmeye başlamıştı bu arada özel sektörde çalışmaya devam ediyordum. Makinemi sınıfının en üst seviyelerinden biri ile değiştirdim ve ilk doğum fotoğraflarımı eğitimim biter bitmez çektim. Uzun süre ücretsiz fotoğraflar çektim, hakettiğime inandığım ana kadar ücret talep etmedim. Çok uzun süre hiçbir fotoğraf ve bu işe başladığıma dair hiçbir yazı vs.paylaşmadım.

 Yeterli olmaya başladığımı hissettiğim anda fotoğraflarımı insanlarla paylaşmaya ve en azından yol masraflarımı almaya başladım :) Doğum anı için daha özel bir eğitim gerektiğini düşünüp uzun yıllardır bu işi yapan Doğum Fotoğrafçısı Beyza Sultan'dan bire bir eğitim aldım. Bu arada çektiğim fotoğraflar beğenilmeye , yaptığım iş yayılmaya başladı ve ben daha çok şey öğrenmeliyim, en iyi fotoğrafları çekmeliyim hırsı ile bence Türkiye'nin en kaliteli ve keyifli fotoğraf eğitimini veren  40 Haramiler fotoğraf grubuna dahil oldum.40 haramiler 1.aşama bitmek üzere yakında Pro Harami grubunda olacağım.

Kısacası eğer bu işten para kazanmak istiyorsanız en iyisi olmaya çalışmalısınız , ben oldum,ben süperim,bir numarayım,yenilmem yıkılmam derseniz egonuzun kurbanı olursunuz.Önünüzde gidenlerin arkasından bakar, konuşur avunursunuz :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fotoğrafçılık Hikayem

Zaman zaman bu işe nasıl başladığımı, nasıl ilerlediğimi merak edenler oluyor. Anlatmaktan en çok zevk aldığım konulardan biri aslında bu. Ç...