4 Ağustos 2018 Cumartesi

Fotoğrafçılık Hikayem

Zaman zaman bu işe nasıl başladığımı, nasıl ilerlediğimi merak edenler oluyor. Anlatmaktan en çok zevk aldığım konulardan biri aslında bu. Çünkü çekinmeden, mütevazı olmaya gerek duymadan kendimle gurur duyuyorun iş konusunda.  Hala eksiklerim var biliyorum. Tamamlayacak zamanı bulduğum (İlda’nın kreşe falan gidebileceği zamanlarda :) hepsini tamamlayacağım.🙏🏻
     Fotoğrafçılık önce hayal edilen bir meslek bence. Fotoğrafçıların çoğu hayallerinin peşinden giden insanlardır baktığınızda. Neden ? Çünkü garantisi olan bir iş değildir. Hadi yapacağım bu işten para kazanacağım demek yetmez ki zaten kazananların çoğu yola hobi amaçlı çıkmıştır bence. Ben mi ?
Ben direkt kazanç amaçlı çıktım 😃
       Üniversitede reklamcılık okudum. O zamanlarda fotoğraf dersleri alıyorduk ve çok severdim çok çok severdim. Ama iyi bi makine alacak param yoktu 🤦🏼‍♀️ Dijital makineyle çöp toplayan çocukları, sokakları falan fotoğrafladığımı hatırlıyorum.  Üniversite bitti 5 yıl kurumsal firmalarda çalıştım ama çalışırken de hep kendi işimin hayalini kurdum. Zira masa başı işlerden nefreeeeet eden biriyim ama öyle çok ayakta da duramam, çok insan sevmem ama yalnızda sıkılırım, uzun saatler çalışamam haftada en az 3-4 gün tatil isterim 🙄 yani bana göre bir iş özel sektörde henüz icat olmadı 😄 Hal böyle olunca da sürekli kafamda iş fikirleri üretip duruyordum. Sonra bu kısma nasıl geldim hatırlamıyorum ama fotoğraf eğitimi almaya karar verdim. Kendime yakın bir yerde temel eğitim aldıktan sonra tamam dedim ben bu işi yapacağım. O dönem daha özel sektördeydim ve evlilik aşamasındaydım. Evlendikten hemen sonra kendime çok kişinin desteğiyle 😄 iyi bir makine aldım, işten çıkmaya ve tazminatımla stüdyo kurmaya karar verdim. İşte hayatımın dönüm noktası buydu. Karar verdim ama iyi bir mekan ve malzemeler gerekliydi. İnanın bana şu anda instagramda satılan hiçbir bebek fotoğraf malzemesi henüz yoktu 🤦🏼‍♀️ Zaten bebek stüdyo sayısıda çok çok azdı.  AliExpress ten siparişler verdim, annem teyzem örgülerle kostümler yaptı. Bu arada sürekli mekan bakıyordum. Bildiğimiz fotoğrafçılardan farklı olacağımdan daire tipi ama merkeZde bir mekan bakıyordum ve işlerimin iyi olup olamayacağını kestiremediğimiz içinde kiralık değil satılık istiyordum ve hepsi bütçemi aşıyordu . Ümitlerimin tükendiği bi noktada siteye bi ilan düştü tam aradığım yerdi hemen iletişime geçtik ve bütçemize göre bir harabe satın aldık 😬 Harabe diyorum çünkü çok iş vardı çok pis ve dağınık haldeydi daire. Ama ben içeri girdiğimde hayal ettiğim halini görmüştüm ve bütün sevdiklerimin kocaman destekleriyle biz orayı çiçek gibi yaptık 🙏🏻
       Yasal işlemleride hallettikten sonra hayalimdeki gibi açılışımıda yapıp başladım. Hemen sonrasında Profesyonel eğitimlerimi Mecidiyeköyde Muammer Yanmaz atölyelerinde tamamladım. Üniversitede fotoğrafçılık bölümüne başladım ve ücretsiz fotoğraflar çekip pratik yapma çalışmaları yaptım.  Hamileliğimde 9 ay boyunca çalıştım, doğumdan tam 22 gün sonra çekime gittim ve çalışmaya başladım. İlda bana asla engel olmadı çünkü sevdiğim bir işi yapıyordum. He artık photshop yaparken engel oluyor o ayrı 😃
        Stüdyoda ilk çektiğim fotoğraflara dönüp baktığımda gülüyorum şimdi. Amatörmüşüm evet ama çok severek çok çabalayarak yapıyordum ve güzeldi memnun ediyordum annelerimi 🙏🏻
         Yıllar geçtikçe her şeyimi yeniledim. Hala da sürekli yenileniyorum. Şimdi o çiçek gibi stüdyom bana küçük geliyor. Evime yakın 2+1 annelerime ve bebeklerime daha güzel imkanlar sunabileceğim bi daireye taşınmayı düşünüyorum. Ve hayal ediyorum ya biliyorum bu da olacak. Olacak çünkü ben istiyorum , çünkü istemek yeterli. İsterseniz her şeyi yapabilirsiniz hele bir kadınsanız hele de bir anneyseniz. Sizin elinizden hiç bir şey kurtulamaz 😍👋

1 yorum:

  1. Birçok ebeveyn bebekleri ile ilk aylarından itibaren fotoğraf çekilmeye başlar ve bu fotoğrafların konsept fotoğraflar olmasını ister. Bebeklerin ve ebeveynlerinin fotoğrafının çekilmesi için ise bebek stüdyosu kullanılmaktadır. Fakat kullanılan bu bebek stüdyoları bebeklerin rahatlığına uygun ve ebeveynlerin bebeklerinin ihtiyaçlarını karşılayabilecek şekilde tasarlanması gerekmektedir.

    YanıtlaSil

Fotoğrafçılık Hikayem

Zaman zaman bu işe nasıl başladığımı, nasıl ilerlediğimi merak edenler oluyor. Anlatmaktan en çok zevk aldığım konulardan biri aslında bu. Ç...