1 Mart 2018 Perşembe

Uyku eğitimi hakkında araştırmalar ne diyor ?

Bebeklerde uykuya dair bazı araştırmalar. 
A. )  
Bebeğinizi kucağa alıştırmayın, ilk günden yatağını ayırın yanınızda asla yatırmayın söylemlerine hep karşı çıktım. O nedenle bu yaklaşım bana daha yakın geliyor. 👇🏾

Annenin vücudunun yerine geçen teknolojik bir alet henüz bulamadık. Bebek, beyinin ulaşacağı gerçek hacmin sadece yüzde yirmi beşi ile dünyaya geliyor. Bebek beyninin olgunlaşması sadece ve sadece biyolojik temas ve yakınlıkla mümkün; annenin devamlılık gösteren temasıyla. Eline verdiğiniz battaniye beyin gelişimi için hiçbir şey yapmıyor. Beyin gelişim için başka bir beyinle ilişkiye girmek zorunda. Bu yüzden bebeğin ilk doğduğu zamandan itibaren başlayan bir bağımlılık var.Ve bu bağımlılık ilerdeki bağımsızlık için gerekli. (Psg Nilüfer Devecigil)


Özellikle  ‘eline verdiğiniz battaniye ‘ kısmı beni etkiledi. Ama vallahi elimi bıraksın , parmağım sansın diye geçen gün rimelimi eline verdiğimi biliyorum 😄 Sonuç yemedi !

Okurken sakin kafayla ve duygusal bakış açımızla okuduğumuz için yanlış taraf olabiliyoruz bazen. Yani tamam birlikte uyumak çok güzel ki biz hala birlikte uyuyoruz ama bir çok açıdan da malesef ki engel teşkil ediyor. 
Bir de diğer yönteme bakın 👇🏾
Avustralya'da yapılan ve Pediatrics Dergisi'nde yayınlanan bir çalışmanın sonuçlarına göre uyku eğitiminin (sanılanın aksine) bebeklerin gelişimine ve sağlığına HİÇBİR olumsuz etkisi yok! Çalışma ortalama 7 aylık olan 225 bebek üzerinde yapılmış ve bu bebekler 6 yaşına kadar gözlemlenmiş. Çıkan sonuç; uyku eğitimi alan çocukların uzun vadede ne duygusal ne de psiko-sosyal açıdan herhangi bir zarar görmedikleri yönünde. 
Buradaki uyku eğitiminden kasıt ise bebeğin sizin de odasındayken kendi kendine uyuması ve belli aralıklarla bağırmalarına cevap vermeniz. 


Tamam, kabul bunlarda mantıklı açıklamalar. Ama ben 1 yaşına kadar bebeğimi gece başka bir odada yalnız bırakamam 🤷🏻‍♀️ Denedim. 6 aylıktı. Uykuları muhteşemdi. Uyuttum odasına yatırdım ve biliyordum ki sabah 6 ya kadar da uyanmayacak. Ama 8.dk sonra gidip yanıma aldım. Yalnız bırakamadım. Bu da benim görüşüm. 1 yaşına kadar sarılarak uyumaya devam edeceğiz 1 yaşı olduğunda her şeyi yoluna koyacağız 🙏🏻




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fotoğrafçılık Hikayem

Zaman zaman bu işe nasıl başladığımı, nasıl ilerlediğimi merak edenler oluyor. Anlatmaktan en çok zevk aldığım konulardan biri aslında bu. Ç...